Jakość wydruków spada/ jest nie zadowalająca. Co mogę zrobić?

Jakość wydruku zależy od wielu różnych czynników. Większość problemów sprowadza się do cartridge'a. Głowica drukująca (lekko) wyschła, cartridge jest (prawie) pusty bądź nie poprawnie włożony. Jeżeli jakość wydruków spada, należy wziąć pod uwagę następujące punkty:

  • Zawsze odkładaj E-marka do stacji dokującej zaraz po użyciu by uniknąć wysychania głowicy drukującej,
  • Wyczyść głowicę wycierając ją lekko wilgotną ścierką,
  • Wyczyść plastikowe części u dołu E-marka (wokół głowicy drukującej),
  • Wyjmij cartridge i włóż go z powrotem,
  • Zapewnij odpowiednią powierzchnię do drukowania (np. kartka papieru na twardej, gładkiej powierzchni)
  • Staraj się przemieszczać na powierzchni tak prosto jak to możliwe.

Dalej ukazano możliwe błędy wydruku:

  • Pasy na wydruku lub nie pełny wydruk – włóż ponownie cartridge
  • Kolory wydruku nie zgadzają się z kolorami w aplikacji – wyczyść głowicę drukującą, wymień cartridge ( jeżeli jest już prawie pusty)
  • Blady wydruk – spróbuj drukować wolniej, wyczyść głowicę drukującą, wymień cartridge ( jeżeli jest już prawie pusty)

 

  • Blady wydruk na początku bądź złe kolory - wyczyść głowicę drukującą

 

  • Pionowe przerwy w wydruku lub przesunięcia – dobierz odpowiednią powierzchnię, materiał

 

  • Przesunięcia w wydruku – przesuwaj się prosto
  • Plamy przed wydrukiem – poczekaj na zakończenie procesu czyszczenia przed wykonaniem druku na dokumencie, wyczyść plastikowe elementy wokół głowicy jeżeli są zabrudzone

 

  • Małe paski, kropki przed wydrukiem – przesuwaj się tylko w jedną stronę ( prawo LUB lewo)

Pliki do pobrania:
Krótka instrukcja czyszczenia głowicy drukującej

Ostatnia modyfikacja 2019-09-12.

Wróć